Verbinding met de toekomst door Maarten Leyts

Onze laatste Buddy Meeting bracht ons samen met Maarten Leyts, de oprichter en CEO van Trendwolves en president van het wereldwijde trendnetwerk LaFutura. Maarten vervulde de rol van keynote spreker en nam ons mee in zijn gedachtegoed over toekomstbestendige bedrijfsconcepten, met bijzondere aandacht voor de microgeneratie van kinderen geboren tussen 2008 en 2013, bekend als Generation ZAlpha.

Generation ZAlpha: brug tussen werelden

Deze dynamische groep jongeren bevindt zich op het grensvlak tussen de welbekende Generatie Z en de opkomende Generatie Alpha. Hun vroege adolescentie werd gekenmerkt door de uitdagende omstandigheden van de wereldwijde gezondheidscrisis. Te midden van fysieke, psychologische en sociale veranderingen zagen zij hun ouders plotseling vanuit huis werken, terwijl financiële onzekerheden en online lessen en activiteiten de norm werden.

Beschreven als “virtual natives” door Maarten Leyts, omarmt Generation ZAlpha technologie als een onmisbare schakel voor hun productiviteit en creativiteit. De culturele mix van Anime, K-Pop, Metaverses, XR, QR, hologrammen, virtuele mensen en AI bepaalt hun dagelijkse beleving. Bovendien vinden ze inspiratie en ontspanning via Kidfluencers en Kidpreneurs op diverse platforms, zoals Youtube, TikTok, Snapchat en Instagram.

Inzicht in een continu evoluerende jongerencultuur

Onze Buddy Meeting met Maarten Leyts bood een diepgaand inzicht in de unieke wereld van Generation ZAlpha en hun specifiek perspectief op de wereld. Maarten deelde hoe de ervaringen van de pandemie hun verwachtingen hebben gevormd op het gebied van leren, winkelen en ontspanning. Dit waardevolle inzicht reikt verder dan louter begrip; het is een onschatbare bron voor merken, bedrijven, retailers, en onderwijsinstellingen die effectief willen communiceren met deze opkomende generatie.

Bij First Friends blijven we gedreven door onze missie: begrip, groei, en innovatie. Onze Buddy Meeting met Maarten Leyts heeft niet alleen onze horizon verbreed, maar heeft ons tevens uitgedaagd om onze benaderingen te vernieuwen en op een effectievere manier te verbinden met de snel evoluerende jongerencultuur. We blijven zoeken naar de volgende dimensie van ondernemerschap, altijd klaar om te leren en te groeien in harmonie met de toekomst.

Lid worden?

Neem dan vrijblijvend contact op met First Friends founders Catherine of Sonia voor meer informatie of een persoonlijk gesprek. Je kan ons contacteren via deze link.

First Friends is een collectief van premium merken die hun klanten écht op de eerste plaats zetten! We doen dit door enkel duurzame en kwalitatieve producten en diensten aan te bieden, toegankelijk en bereikbaar te zijn en een gevoel van verwondering te creëren bij onze klanten. De partners van ons collectief hebben allen een bedrijfscultuur waarbinnen ze actief vragen om klantenfeedback en hun klanten betrekken bij het verder verfijnen en ontwikkelen van hun aanbod. Elke First Friends wil een positieve impact genereren op de wereld die hen omringt!