Wright

Ethisch en authentiek ondernemen met een klantgerichte aanpak

Wright. is een Oud-Engels woord voor ambachtsman. Met een eigen atelier maken wij onze collecties en hechten wij enorm veel belang aan vakmanschap, ambacht en kwaliteitsvolle materialen. We kiezen telkens voor een kleine collectie van stuks die klanten over verschillende seizoenen heen kunnen dragen. Makkelijk te combineren met wat ze zal in hun kleerkast hebben, maar zeker niet basic. Wij kiezen voor comfortabele, gesofisticeerde silhouetten die opvallen door hun technisch hoogwaardige afwerking.

Tijdloze mode voor een klant die zich niet in een hokje laat plaatsen: over alle generaties heen.

In het voorjaar van 2022 viert Wright. haar 5-jarig bestaan. Het Belgische modelabel werd opgericht door Nathalie De Nil, vanuit een passie voor mode en een doorgedreven technische expertise in het maken van kledij. De collectie van Wright. wordt dan ook in een eigen atelier gemaakt en kenmerkt zich door comfortabele en gesofisticeerde silhouetten die opvallen door hun hoogwaardige afwerking. Inmiddels wordt de collectie in een 50-tal winkels verkocht in binnen-en buitenland. Wij zien onszelf als een ‘familiebedrijf’: we beschouwen ons personeel en de mensen met wie wij werken, als familie. Wij zorgen voor een warme werksfeer en hechten veel belang aan teamwork: zowel in ons Belgisch kantoor als in onze ateliers.

De trots van onze naaisters voel je hopelijk in de afgewerkte kledij. Voor ons is een persoonlijke aanpak onlosmakelijk verbonden met duurzaam ondernemen.

Wij richten ons niet op een specifieke doelgroep. Wij hebben alle leeftijden en generaties in ons klantenbestand en dat is iets wat we erg belangrijk vinden.

Recent verschenen

  • Duurzaamheid doorheen het hele productieproces
    Hoeveel handen zijn er nodig om een broek te maken en welke weg legt het kledingstuk af vooraleer het in de winkel ligt? Belgisch kledinglabel Wright. wilt transparant zijn in het maakproces om zo de ambacht weer voorop te plaatsen. Met behulp van een unieke QR- code kan je elk kledingstuk scannen en zo alle […]
  • De waarden van mode herontwerpen
    Wie een succesvol nieuw modemerk wil starten, moet meegaan met de trends. Zou je denken, maar Nathalie De Nil ziet dat anders. Vijf jaar geleden richtte ze het modelabel Wright. op met een bijzondere missie: het herontwerpen van de waarden van mode. Door het ambacht voorop te plaatsen en klanten inkijk te geven in het maakproces, hoopt ze de levensduur van elk kledingstuk te verlengen.

Onze coördinaten

Antwerpsesteenweg 943
9040 Gent – België
online@wright-label.com
www.wright-label.com
+32 (0)9 233 79 00

First Friends is een collectief van premium merken die hun klanten écht op de eerste plaats zetten! We doen dit door enkel duurzame en kwalitatieve producten en diensten aan te bieden, toegankelijk en bereikbaar te zijn en een gevoel van verwondering te creëren bij onze klanten. De partners van ons collectief hebben allen een bedrijfscultuur waarbinnen ze actief vragen om klantenfeedback en hun klanten betrekken bij het verder verfijnen en ontwikkelen van hun aanbod. Elke First Friends wil een positieve impact genereren op de wereld die hen omringt!